fredag 12. juni 2009

Bodmøte 9.juni



Jeg må bare beklage hvis det er noen som leser dette og lurer på hvorfor ikke de ble bedt i møte, men jeg glemte helt at jeg kunne bruke bloggen som info post. Jeg har en ca. 20 navn av foreldre som har meldt sin interesse av å stå på en "bodliste" slik at de kan få informasjon om hva som skjer av aktiviteter, prosjketer, møter osv. Ønsker du også å stå på listen, så send meg en mail - så skal jeg også huske på å sette ut info på bloggen....

Tilbake til møtet vi hadde 9.juni hos meg.... vi var 5 stykker - så å si bod kjernen som hadde anledning til å stille,  og vi snakket om mye (ikke bare julemarkeds-ting må jeg innrømme). Skal jeg fatte meg litt kort så endte vi møtet med følgende mål:

Vi ønsker å få tak i flere strikkere. Vi har to prosjekter som vi skal sette i gang:

1.Vi har til hensikt å strikke et pledd igjen (vi loddet en ut i fjor og hadde en fortjeneste på ca.  4´000.- , vel verdt innsatsen altså), i samme mønster men annen fargesammensetting. Hanna og jeg har påtatt oss oppgaven å finne farger og sette opp oppskrift og vi ser nå etter en eller to strikkere som kan påta seg strikkejobben. . Dette er pleddet som ble strikket i fjor:


2. Vi ønsker å få strikket opp store lapper som vi kan tove om til grytekluter. Her igjen, kan Hanna og jeg være behjelpelig med farger og oppskrift. Lappene strikkes på pinne nr.6, rett strikking hele veien - altså super enkelt!

Vi vil også trenge noen til å hekle kant rundt pleddet og lappene. Ta kontakt med meg, hvis du kunne tnke deg å involvere deg i et av prosjektene.

Har vi nok tid og strikkere, så hadde det kanskje vært en ide å få laget sitteunderlag på samme måte, dvs strikking av store lapper og toving, se bilde for illustrasjon.


Om ikke vi får satt opp et snekkerverksted i år (vi har store vanskeligheter med å finne noen som vil drive det) , så skal vi iallfall prøve å få noen til å lage fuglekasser ( se bilde) Vi har lyst til å få laget en 6 - 7 stykker og her igjen vil vi kunne være behjelpelig med tegning og evt. materialer. Er det noen som er snekkerkyndig eller har en mann som er eller kjenner andre foreldre på skolen som er, send meg en mail eller legg inn en kommentar i kommentarfeltet.



Vi diskuterte også en idé om å få laget linduker på bestilling. Tanken er at vi kan vise linprøver i tre, fire farger og sy duk etter bestilling. Dukene vil måtte bestilles tidlig i høst og vil så kunne hentes på Julemarkedet.  Jeg har tilgang til gode linstoffer i flotte farger - er det noen som er flinke til å sy, evt. har tilgang til en systudio? Og er det noen som kunne tenke seg å bestille duker?

Når det gjelder matboden, så fortsetter vi som tidligere år og satser på å få laget en hel mengde med gode hjemmelagde varer. Vi setter stor pris på om du setter av noe av sommerens sylte produksjon til julemarkedet!

Det er ønskelig at samtlige foreldre på skolen bidrar med noe til bodene, samtidig så er det forståelig at ikke alle er like interesert eller har evne til håndarbeid. Derfor har vi en kjerne av foreldre som gjør en ekstra innsats ved å planlegge og utføre produksjon av salgsvarer for å kunne garantere at vi har nok å selge på Julemarkedet. Noen av disse foreldrene vil snart ikke lenger ha barn på skolen og vi trenger å fylle opp med nye foreldre, gjerne fra Gruppe A og B. Noen fra bodgruppen vil derfor være på plass igjen under foreldremøtene til høsten for å "verve". Å være involvert i Julemarkedet er en ypperlig måte å bli kjent med flere foreldre på og samtidig sikre en viktig inntektskilde for skolen. Jeg håper flere har lyst til å være med i vår usedvanlig hyggelig gruppe og ser frem til å treffe både nye og "gamle" foreldre ved neste samling ( som nok ikke blir før til høsten).

Ønsker dere alle en fortreffelig sommer!!


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails