mandag 25. august 2008

Sommeren.....

Jeg har alltid store forhåpninger for sommeren......jeg tenker, da har jeg tid til å gjøre små prosjekter, om det er å sy, strikke, male, osv. Men nei, sommeren blir like travel som hverdagen, bare på en langt triveligere måte. Og med den deilige sommeren vi hadde i år, så var det mye annet å finne på enn å produsere til Julemarkedet.

Det vil jo ikke si at det ikke har skjedd noen ting. Jeg vet om tre driftige damer som har strikket i sommer på et felles prosjekt - forhåpentligvis sender de meg bilder.... Bettina og jeg har begynnt å sylte - så langt er det blitt bringebær syltetøy, syltede agurker, rips gelee og fersken chutney. Vi har planer om russiske erter - er det noen som vet hvordan disse lages? - rognebær gelee - venter på første frost natt - tyttebær gelee og mye annet. Flotte glass har jeg kjøpt hos Nordic Pack  (se linken på siden), hvis det er noen som trenger, så er det bare å si fra.  Vi har igjen store planer for matboden iår og alle bidrag er mer enn velkommne!! Har dere oppskrifter eller tips å dele, så er det bare å sende de inn!!

Ellers har jeg fått en snekker til å skjære opp noen mdf plater han hadde til overs for å kunne lage kritt tavler som vi kan selge på julemarkedet. Disse er nå i hus - de trenger nå ett (eller flere) strøk med tavle maling - publiserer bilder så snart de er ferdige. Til og fra kort er også i produksjon hos Hanne, Trude og undertegnede. Vi har planer om noen fine julekort - bilder kommer.......

Intensjonen er å publisere innlegg ganske regelmessig nå fremover - send meg gjerne bilder eller info om hva dere holder på med, ideer, oppskrifter, tips om andre markeder ( jeg gikk glipp av kunsthåndverksmarkedet i Kirkeristen nå i helgen) eller annet interesant info. Er noen interesert i å besøke loppemarkeder så er www.loppemarked.info verdt å titte på...


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails